למה אנשי מכירות שמשתמשים בטאבלט מוכרים יותר?

·

מצגות לעסקים > למה אנשי מכירות שמשתמשים בטאבלט מוכרים יותר?

אימוץ טאבלטים על ידי אנשי מכירות הוא חלק ממגמה נרחבת של התקדמות טכנולוגית בעולם העסקים. טאבלט פותח בפני אנשי מכירות עולם שלם של אפשרויות, ממצגות מכירה אינטראקטיביות לניהול תיק לקוחות ועוד. הטאבלט יספק לכם איש מכירות שמוכר יותר, סוגר יותר, ומרוויח יותר בפחות זמן.

העסק שלכם עובד באופן קבוע עם אנשי מכירות אבל משום מה עדיין לא עברתם לטאבלטים?
אז חשוב שתדעו – שימוש בטאבלטים הוכח כאפקטיבי ורווחי, הוא משפר ביצועים עסקיים וביצועי מכירות, משפר את חוויית הלקוח, מייעל את ניהול הזמן, והופך את אנשי המכירות שלכם למיומנים ומקצועיים יותר.

בין אם אתם עסק שעובד B2B או B2C, כדאי לכם לצייד את אנשי המכירות שלכם בטאבלטים עוד היום. ריכזנו למענכם את כל היתרונות החשובים שכדאי לכם לדעת.

מצגות שיווקיות שמגדילות מכירות

פעם היה נהוג שאיש מכירות מעביר את המידע באופן ורבאלי, כלומר על ידי דיבור. האמת שזה היה די מתיש מבחינת הלקוח. ניסיונות שכנוע ותיאורים מילוליים של המוצרים, בליווי קטלוג מרופט ודהוי שלא נראה טוב ולא משקף את המוצרים שלכם בצורה אופטימלית.

למזלנו התקדמנו. היום, הודות לטאבלטים, כל מכירה הופכת למצגת מולטימדיה עשירה, מרתקת ואפקטיבית. הטאבלט מציג את מלאי המוצרים והשירותים שלכם בצורה חדשנית, עם גרפיקה יפהפייה, גלריות תמונות עשירות, סרטוני וידאו, וגם הדמיות תלת ממד בתצוגת 360 מעלות של המוצר מכל זווית.

חכו, יש עוד. בטאבלט גם אפשר להציג ללקוח סרטוני תדמית על החברה. קטעי מדיה שהתפרסמו בתקשורת. סקרי דעת קהל. גרפים וטבלאות. גם וידאו אישי של המנכ"ל בפנייה ללקוח. כשאיש המכירות שלכם מגיע עם מצגת מנצחת שנראית מיליון דולר זו לא "עוד מכירה" משעממת ומתישה – זו חוויית מולטימדיה מדהימה שמייצרת כסף!   

כי רושם ראשוני כן קובע, בענק!

בחיים, בטח במכירות, יש הזדמנות אחת ואחת בלבד לייצר רושם ראשוני. כשאיש מכירות מצליח  לייצר רושם ראשוני טוב, הוא כבר עשה חצי דרך לקראת מכירה. אם ייצרתם רושם שלילי אצל לקוח, לא משנה כמה תנסו לשכנע אותו, הראש שלו במקום אחר והמכירה די אבודה.

אז דמיינו שתי סיטואציות בהן איש מכירות מגיע ללקוח: אפשרות א' – איש מכירות מהדור הישן שרק מדבר ומדבר תוך שהוא מדפדף בקטלוג מודפס. מתיש, לא? אפשרות ב' – איש מכירות אלגנטי ונמרץ, מצויד בטאבלט חדשני, בעזרתו מאפשר ללקוח לדפדף בין מוצרים בעצמו. כל מוצר מוצג בצורה אטרקטיבית, אינטראקטיבית, כולל פרטים ומחירים הכל על המסך.

לדעתכם, איזו סיטואציה תעשה רושם חזק יותר על הלקוח, ותעודד אותו לרכוש? אם חשבתם על ב' אתם צודקים – ככל שתצליחו לשפר את חוויית הלקוח כך תגדילו משמעותית את הסיכוי שיבצע רכישה.

טאבלט מאפשר להתאים את המוצר ללקוח

אין שני לקוחות דומים, בטח שלא זהים. כל לקוח מגיע עם רצונות שלו, חלומות, העדפות אישיות. היום כל מוצר או שירות מתקדם מאפשר "לתפור" אותו בהתאם לדרישות הלקוח. בין אם אתם מוכרים מסלול ביטוח, תיק השקעות, חבילת תוכנות, מוצרי אופנה, מכונית חדשה, תכנית אדריכלית, חופשה בחו"ל… בקיצור הכל.

כאן נכנס הטאבלט לתמונה, עם הטכנולוגיה הכי חדישה שנקראת מצגת אינטראקטיבית. איש המכירות שלך יציג ללקוח מוצרים באופן פרסונלי. בדרך כלל יושבים עם הלקוח, ממלאים את הפרטים שלו בטאבלט על ידי שאלון שנבנה מראש לפי דרישות החברה. תוך כמה שניות על המסך מוצגת החבילה או המוצר שמתאים ללקוח כולל הצעת מחיר.

אם מוכרים למשל מכונית חדשה, אפשר להיעזר באפליקציה שמאפשרת "לשחק" עם ההגדרות על גבי המסך. לשנות דגם. חבילת אבזור. תוספות. צבע הרכב, וכו'. הלקוחות שלכם רוצים שתעניינו, שתרגשו ושתפתיעו אותם. הם רוצים שתחדשו להם, וטאבלט עושה את העבודה מצוין.

לרכז את כל אמצעי השיווק בידי איש המכירות

כששולחים אנשי מכירות מהדור הישן לשטח, מתבססים רק על יכולות השיווק שלהם. לא משנה כמה המוצר שלכם גאוני, לא משנה כמה כסף השקעתם בשיווק ובקמפיינים – שורה תחתונה מה שאיש המכירות יגיד ללקוח זה מה שיקבע אם תהיה רכישה. אם זה איש מכירות ותיק שמכיר את המוצרים בעיניים עצומות, ומדקלם את המפרטים באופן שוטף, אחלה. מה לגבי אנשי מכירות צעירים ולא מנוסים, שטרם צברו ניסיון מול לקוחות?

טאבלט מגדיל משמעותית את היתרון השיווקי, לטובתכם. הוא מאפשר לאיש מכירות להציג מצגת, קטלוג וחומר שיווקי שהוכנו ועוצבו על ידי מחלקת השיווק שלכם. גרפיקה, סרטונים, מסרים, הצעות מכר, תסריטי מכירה, וכל חומר נוסף שיצרו מנהלי השיווק הגאוניים שלכם. גם תוכן של משרד יח"צ ומשרד הפרסום שלכם, הגרפיקאים ועורכי הוידאו שלכם. מהיום איש המכירות מתנהל מול הלקוח כשהוא נעזר בכל האמצעים והכלים שהמערך השיווקי שלכם יצר עבורו – הכל על גבי הטאבלט.  

אנשי מכירות חייבים להיות מעודכנים 24/7

אנשי מכירות נמצאים רוב שעות היום בשטח, מחוץ למשרד, אבל הם חייבים להיות מעודכנים בכל מה שקורה בחברה. פרסמתם מוצר חדש? השקתם גרסה? עדכנתם מחירים? יצאתם במבצע? המלאי עומד להיגמר? כיצד תצליחו בזמן אמת לעדכן עשרות ומאות אנשי מכירות – התשובה היא טאבלט.  

כל שינוי או עדכון שכזה הרי מתעדכן במאגר המידע של החברה ובמערכות CRM. מאחר והטאבלטים של אנשי מכירות מקושרים 24/7 לענן הם מתעדכנים באופן מיידי. אם איש המכירות היה אצל לקוח א' ועד שהגיע ללקוח ב' עדכנתם מחיר מבצע, זה יופיע אצלו בטאבלט. אם כשהגיע ללקוח ג' המוצר כבר אזל מן המלאי, זה יופיע אצלו בטאבלט. גם מצגות השיווק והמכירה יושבות בענן ולכן הן מתעדכנות באופן שוטף אצל כל אנשי המכירות הנושאים טאבלט. 

יתרון נוסף, שטאבלט מאפשר לאיש מכירות גישה למידע שיתופי של כל אנשי המכירות האחרים. באופן שכזה, כל צוות המכירות הופך ליחידה אינטגרלית אחת שפועלת, צומחת ומשתפרת יחד.

היתרון של טאבלט על פני מחשב נייד

יש אנשי מכירות שסוחבים איתם לפטופ. מחשב נייד אולי יכול להציג כל מה שטאבלט יכול להציג, אבל הוא הרבה יותר מסורבל, גדול יותר, ושוקל לפחות פי שניים ולרוב פי שלוש מטאבלט. אתם באמת רוצים שאנשי המכירות שלכם יסתובבו יום שלם עם תיק על הכתף ששוקל כמה קילוגרם, ובסו היום יהיו מותשים ועייפים, עם כאבי שרירים ודלקות מפרקים? במקום שתציידו את אנשי המכירות עם משחת וולטרן, יותר פשוט שתציידו אותם בטאבלטים.

הטאבלטים המתקדמים הם מוצרים קלילים ומשוכללים, הם שוקלים פחות מקילוגרם, עם מסך גדול, מעבד חזק, והמון ג'יגה זיכרון. הסוללות שלהם מחזיקות יום שלם, וכמעט שאינן דורשות טעינה. כמובן שהם כבר מגיעים עם מערכת הפעלה ווינדוס או אנדרואיד, ותוכלו להתקין עליהם את כל התוכנות והאפליקציות שהעסק שלכם ואנשי המכירות זקוקים להם, במהירות ובקלי קלות.

ניתוח תהליכי מכירה ופולו-אפ לסגירת עסקאות

היום לא מספיק שאיש מכירות רק ידע למכור מוצרים. איש מכירות מסתובב כל היום ופוגש עשרות אנשים, מאות בשבוע. המכירה לא נסגרת בשיחה אחת, כי בדרך כלל לקוח רוצה לחשוב, להשוות, להתייעץ לפני שיקבל החלטה. לכן, איש מכירות חייב לזכור את כל האנשים שבא איתם בתקשורת, וגם לחזור למי שצריך לחזור. אתם באמת מצפים שאיש מכירות יזכור את כל המידע הזה בעל פה?

ברור שהיום איש מכירות חייב לנהל תיק לקוחות ומאגר מידע בצורה אפקטיבית. טאבלט הוא כלי מצוין לזה! באמצעות טאבלט אפשר לנהל תיק לקוחות – שמות, כתובות, פרטי קשר. באילו מוצרים התעניין הלקוח. מה מהלך השיחה מולו. אילו שאלות שאל, עם אילו תשובות צריך לחזור אליו, האם היו לו התלבטויות. את כל הפרטים החשובים האלו ניתן להזין לטאבלט תוך כדי מפגש עם לקוח וגם לעבור על המידע לאחר מכן, ניתן לנתח תהליכים ולהפיק לקחים, להפוך לאנשי מכירות יעילים ומיומנים, ולסגור יותר עסקאות.


אפליקציות ותוספים שמקצרים זמנים ומגדילים מכירות

טאבלט הוא הרבה יותר מכלי תצוגה לאיש מכירות. הוא מאפשר התקנה ושימוש בעשרות  אפליקציות ותוכנות מתקדמות שמייעלות את תהליך העבודה, מקצרות זמנים ומגדילות רווחים.

הטאבלט מתממשק עם תוכנות ומערכות CRM של הארגון. הוא מאפשר להציג הצעות מחיר, חוזי מכירה, קריאות שירות, סטאטוס משלוחים, הסכמים עם ספקים ועוד. בנוסף, ככל שגובר השימוש היום בחתימה דיגיטלית הטאבלט גם מאפשר להשתמש בכזאת על גבי מסמכים. להדפיס ניירת ולהסתובב עם מלאי של עטים כדי שהלקוח יחתום? תשכחו מזה, עם טאבלט הכל קורה בשניות על המסך.

הטאבלט מאפשר לשלב תהליכי אוטומציה עסקית-שיווקית שמשפרת מכירות. למשל תזכורת לאיש המכירות לעשות פולו-אפ ללקוח, או שליחת ניוזלטר ספציפי ללקוח שהתעניין במוצר מסויים. הוא גם מסייע בניהול זמן, אם זה שימוש ביומן פגישות, תוכנת ניהול פרויקטים ומשימות ועוד כלים שמייעלים את הזמן של איש המכירות.

בנוסף, טאבלט יכול לשמש כלי הדרכה מעולה לאנשי המכירות שלכם. אם הארגון שלכם מפיק או מספק לצוות סרטוני הדרכה, סמינרים, וובינרים וכו' – את כל אלו ניתן להעביר לאנשי המכירות שלכם באמצעות הטאבלט.


לסיכום, טאבלט מספק לאיש המכירות שלך את כל מה שהוא צריך כדי לסגור עסקה מאלף עד תו. אבל הוא עושה הרבה יותר מזה – הוא חוסך לו זמן, ומשפר את ביצועי המכירות שלו בשטח. אז למה אתם מחכים, ציידו את אנשי המכירות שלכם בטאבלטים כבר היום.