רוצים לדעת איך תגבירו את מעורבות העובדים בארגון שלכם? הכירו את הכלי הטכנולוגי החדש למשרד – שילוט דיגיטלי לעובדים. שילוט חכם, שמשפיע לטובה על הקשרים החברתיים במקום העבודה, ומוביל לתוצאות עסקיות גבוהות.
בשוק העסקי התחרותי, ביצועי עובדים ומעורבות עובדים הם שני גורמים מכריעים בהצלחת כל ארגון. נעשו אין ספור מחקרים בנושא, בארץ וגם בחו"ל, הקובעים שמעורבות עובדים גבוהה תורמת בדרכים רבות לארגון – היא מייצרת עליה בפרודוקטיביות, מקטינה את רמת התחלופה של העובדים, מגדילה ימי נוכחות, משפרת את איכות התוצרים, ומעודדת את העובדים להביא בעצמם רעיונות יצירתיים לשיפור.
כיום, על ידי שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים, גם אתם יכולים להגביר ביצועי ומעורבות עובדים, להפוך את עובדי החברה שלכם ליותר פרודוקטיביים, וליצור תרבות חיובית במקום העבודה. אחד הכלים החדשניים שכדאי לכם להכיר, ועד שתסיימו לקרוא את המאמר בוודאי תרצו לשלבו במקום העבודה – הוא שילוט דיגיטלי לעובדים.
פתרון התמצאות אידיאלי ונוח לארגונים גדולים
ארגונים גדולים של עשרות, מאות ולפעמים אלפי עובדים, בדרך כלל מתפרשים על פני קומה שלמה, מספר קומות ולעיתים גם בניין שלם. התוצאה לצערנו שקל מאד ללכת שם לאיבוד. במיוחד עובדים חדשים שלא מזמן הצטרפו, ומה לעשות, עדיין לא מתמצאים בכל המחלקות, האגפים, חדרי הישיבות, ואפילו לא יודעים היכן נמצאים המטבחון והשירותים.
תארו לעצמכם כמה קל היה להתמצא בשטח משרדי עצום, באמצעות פתרון חכם ופשוט – שילוט דיגיטלי. מסך חכם הממוקם בנקודה מרכזית ובולטת לעין במשרד, ליד המעלית או באזור דסק הקבלה, שמציג מפה מפורטת של כל המשרד. מסך כזה גם יכול לשלב טאץ', ואפילו מפת D3 משוכללת, שתוכלו לנווט בה ולעשות זום פנימה והחוצה בעזרת קצות האצבעות, כולל אפשרות חיפוש על גבי המסך באמצעות מקלדת וירטואלית. ברור לכם כמה זמן זה יחסוך לעובד שחייב למצוא דחוף את המשרד של שמואל מנהל הפיתוח, או את החדר של רבקה ממשאבי אנוש? המון זמן.
ומה אם תפסה אתכם פתאום אזעקה באמצע יום עבודה? במדינה כמו שלנו חשוב שמיקום הממ"ד או המקלט יופיעו בבירור על שילוט דיגיטלי על מנת לעזור לכולם לשמור על בטיחות, שיוכלו להגיע במינימום זמן למרחב המוגן ללא עיכובים מיותרים.
שיפור התקשורת הארגונית וכלי יעיל להודעות
אחד מיסודות ההצלחה בכל ארגון הוא תקשורת. שילוט דיגיטלי לעובדים הוא ללא ספק גיים צ'יינג'ר משמעותי בפן התקשורתי, מיד תבינו כיצד. עד היום, בתור מנהלי החברה או משאבי אנוש רציתם להודיע הודעה חשובה לכל החברה, מה עשיתם? נכון מאד, שלחתם מייל לכלל עובדי המשרד.
רק שאז גיליתם שלא כל העובדים קראו אותו. לחלק הוא הלך לאיבוד באינבוקס בין עשרות מיילים נוספים, חלק פשוט לא הספיקו להגיע לזה מפאת עומס, חלק קראו ובכלל שכחו ועוד תירוצים.
שילוט דיגיטלי חכם במשרד פותר את זה. הוא מאפשר להציג הודעות חשובות באופן בולט לעין, כך שאף אחד לא יפספס. על המסך תוכלו להציג הודעת טקסט גדולה, אבל לא רק טקסטואלית אלא גם לצרף תמונה ואפילו סרטון וידאו, כדי למשוך תשומת לב. כך אתם מוודאים שאף עובד לא יפספס עדכוני משרד חשובים – אם זה פגישת צוות גדולה, ביקור של חברי דירקטוריון, הפי-האוור, הרמת כוסית לכבוד החג, וכמובן תזכורת תמיד לשים את הכלים המלוכלכים במדיח לפני שהולכים הביתה.
סקרים ושאלונים שמספקים אינפורמציה ערכית למעסיקים
שילוט דיגיטלי הוא כלי שימושי וחיוני להשגת מידע ותובנות ערכיות מקרב העובדים שלכם. דור העובדים הפרוגרסיבי של ימינו לא מעוניינים להרגיש כמו בורג קטן במערכת, הם רוצים להיות אקטיביים, ליזום, להשפיע, ולהרגיש חלק ממשהו גדול באמת. איך תתנו לעובדים להרגיש שהם תורמים לשיפור היעילות בחברה? פשוט, באמצעות שילוט דיגיטלי הציגו להם שאלונים או סקרים, ואפשרו להם להשיב בקלות עלי ידי סריקת קוד QR בטלפון הנייד שלהם.
יש הרבה סקרים ושאלונים שתוכלו להציג בשילוט הדיגיטלי – סקר שביעות רצון עובדים ממקום העבודה, פידבק על הדרכות וקורסים מקצועיים. תוכלו לשאול את העובדים לאיזה יעד הם מעדיפים לצאת השנה לטיול חברה, אפילו להתייעץ איתם איזו מתנה ירצו לקבל לחג מתוך רשימת אפשרויות. באופן שכזה, המנהלים מקבלים משוב ואינפורמציה ערכית, מקיפה ואותנטית על העובדים, תוך שהם משלבים את העובדים בהחלטות פנים ארגוניות.
להצית מחדש את תחושת הקהילתיות בתוך החברה
עוד עובדה מעניינת הקשורה לתרבות ארגונית – חברות שעובדות לפי תפיסה קהילתית הן מקום שכיף יותר לעבוד בו. מה הכוונה? לחשוב בתוך הארגון בצורה אנושית יותר, לתת לעובדים מקום לשתף את הרצונות, הצרכים, החלומות והחיים האישיים שלהם. ואיזו דרך נוחה וידידותית יותר לשתף חוויות, מאשר על שילוט חכם שכל הקולגות בעבודה יוכלו לראות.
הדוגמה הקלאסית היא הודעות ותזכורות על ימי הולדת ואירועים משמחים של עובדים. דמיינו שעל הבוקר כשאתם מגיעים לעבודה מקבלת את פניכם על המסך הגדול הודעה "מזל טוב לענת שלנו שחוגגת היום יום הולדת (לא נגלה את הגיל)!" וביום אחר "ברכות לבביות ליותם סמנכ"ל השיווק שאתמול נולדה לו בת שלישית".
העובדים חזרו מסוף שבוע חברה במלון בצפון? זה בדיוק הרגע להציג על שילוט דיגיטלי אלבום תמונות נבחרות וסרטונים בלתי נשכחים מהטיול. כן, כולל הרגע שאסתר לא רצתה להיכנס למים הקפואים של בריכת המשושים, וסרגיי שגילה כישרון שירה יוצא דופן במסיבת קריוקי בערב.
לחגוג ולתגמל הצלחות זו דרך בטוחה לייצר מוטיבציה
בחברה מצליחה וצומחת חשוב לחגוג הצלחות, הן אישיות והן קולקטיביות. עצם העובדה שמציינים הצלחות וחוגגים אותן ברבים, מראה לעובדים שמעריכים את ההשקעה והמאמץ שלהם, מחזקת את הקשר של העובדים לארגון ומעודדת אותם להשתפר ולצמוח באופן תמידי.
סיימתם סבב גיוס? סגרתם עסקה גדולה? השקתם מוצר חדש? פרסמו על המנכ"ל כתבה מפרגנת במגזין מקצועי? על כל אלו ועוד ניתן להודיע ולשתף על גבי שילוט דיגיטלי במשרד. הצגתם החודש ביתן בכנס גדול וחשוב בחו"ל? מדוע שלא תציגו סרטון וידאו מתוך הכנס שיגרמו לכל חברי הארגון תחושת גאווה גדולה.
חגיגת ההוקרה ממשיכה גם בפן האישי, על גבי השילוט הדיגיטלי. השתמשו בשילוט כדי להציג באופן קבוע את עובד/ת החודש, ועובד/ת השנה המצטיינים. שתפו תמונה שלהם, שמם, תפקידם המקצועי, כמה זמן הם עובדים בחברה, הישגים שהביאו לבחירתם לעובד מצטיין, ואפשר גם לשתף סרטון וידאו אישי שלהם בו הם מודים ואומרים כמה מילים חמות לכולם. זה יעשה הבדל גדול.
תוכן עם ערך מוסף, פיתוח חשיבה וכיף לכולם
בנוסף לכל הפיצ'רים המקצועיים שכתבנו עליהם שבהחלט תורמים לשיפור מעורבות העובדים, שילוט דיגיטלי יכול לשמש כלי מעולה לספק חוויות עם ערך מוסף, או במילים אחרות לעשות כיף. אחרי הכל, מדובר במסך טלוויזיה חכם שיכול להציג כמעט הכל, אז למה שלא תנצלו את זה?
על המסך אפשר להציג כל תוכן מעניין שתרצו – למשל עדכוני חדשות מהארץ ומהעולם, עדכונים מהבורסה, מזג אוויר, מצב התנועה בכבישים, זמני חופשות וחגים ועוד. אפשר גם להציג כותרות מעניינות מאתרי אינטרנט שונים הקשורים לתחום של החברה שלכם.
דרך נפלאה למקסם את השילוט הדיגיטלי היא לעודד את רוח העובדים מדי בוקר על ידי משפטי מוטיבציה חיוביים. מכירים את המשפטים בסגנון "אם אתם חולמים את זה – זה אפשרי" או "אי אפשר לטפס על סולם ההצלחה עם ידיים בכיסים"? תוכלו לתכנת את השילוט שיציג כל בוקר מסר אחר בליווי תמונה יפה ואפילו מוזיקה נעימה ברקע.
שיטה מתקדמת נוספת שנהוגה בחברות רבות, במיוחד חברות טכנולוגיות, היא להקרין על שילוט דיגיטלי משחקי חשיבה וחידות היגיון, כחלק מתהליך הפיתוח המחשבתי של הצוות. באמצעות הפעלת גלגלי המוח של העובדים, ניתן לשפר את יכולת החשיבה היצירתית שלהם. פעילות כזו מסייעת לעובדים בפתרון יצירתי של אתגרים במקום העבודה ומשפרת תהליכי פיתוח עסקי.
כמובן, כל הדוגמאות המהנות שהצגנו מקלילות את שגרת העבודה העמוסה, מקנות חוויות חיוביות ומפנות כמה דקות של כיף ופנאי.
אז כמו שהבנתם, שילוט דיגיטלי לעובדים יקפיץ את החברה שלכם לדור הבא של ארגונים מובילים. אמצעי טכנולוגי חכם ולא יקר, שיכול לעשות המון עבור החברה, עבור חברי הצוות, ועבורכם כמנהלים. הוא יאפשר לכם תקשורת רציפה ויעילה עם העובדים, יוצר סוג חדש של שיח בין העובדים להנהלה ובין העובדים לעצמם, וישפר את ביצועי החברה ומעורבות העובדים שלכם.