מהי עמדה אינטראקטיבית לכנס וכיצד היא מעלה מודעות למותג, מגדילה את מאגר הלקוחות, מעבירה מסר של חדשנות ומסייעת לעסק שלכם לגדול? כל התשובות ועוד בכתבה שלפניכם.
אם אתם מתכוונים להשתתף בקרוב בתערוכה או בכנס עסקי, כנראה שהמטרות שלכם הן להצמיח את העסק, לקדם מוצר או ליין מוצרים, לייצר נטוורקטינג, לעניין משקיעים ולמשוך קהל חדש. בשביל להשיג מטרות אלו, הנוכחות שלכם בכנס חייבת להיות מרשימה, בולטת, מיוחדת וחדשנית, כזו שלא ניתן להתעלם ממנה.
הדרך לעשות זאת היא לשלב כלים דיגיטליים בכנס כגון עמדה אינטראקטיבית עם משחקים, דמואים ומסכי מגע שיוצרים חוויה מיטבית למבקרים, מרשימה אותם, ומובילה לחשיפה ונראות מרביים למותג.
עמדה אינטראקטיבית היא הרבה יותר מ"גימיק" שיווקי. זהו אמצעי טכנולוגי חדשני ויעיל לקידום מכירות ולהגדלת חשיפה, שעושה את העבודה בדרך יצירתית וסוחפת. היא תשרת אתכם בכנסים, תערוכות, ירידים, אירועים, חדרי תצוגה, חללים מסחריים ועוד מקומות בהם אתם מעוניינים שהעסק, המוצר או השירות שלכם יבלטו ויצליחו.
שיווק חוויתי שמפעיל את כל החושים
בשוק תחרותי, כל עסק רוצה לחזק את המותג שלו. הדרך לחזק מותג היא באמצעות שיווק חווייתי שהופך אותו לזכיר, מייצר קשר אמוציונלי בין הקהל למותג, ומעביר את סיפור המותג בצורה מרתקת. השילוב של טכנולוגיה חדשנית ומגוונת שמציעה עמדה אינטראקטיבית מאפשרת את כל זה.
בכנס הבא שלכם, עם עמדה אינטראקטיבית תציגו מוצר על ידי שיווק חווייתי שפועל על כל החושים, ראיה, שמיעה, מגע, ואולי גם על החוש השישי – המוצר מוצג על גבי מסך LED ענק ברזולוציה מטורפת, עם דמו אינטראקטיבי שהקהל מפעיל בעזרת מגע, או עם חוויית מציאות מדומה מתקדמת. ברגע אחד, המותג שלכם יהפוך מ"עוד אחד" בין מאות המציגים, לשיחת היום ומוקד העניין המרכזי עבור אלפי המבקרים – דבר שיקדם מאוד את מטרותיכם.
להשאיר את הקהל זמן ממושך בעמדה
מכירים את זה שאדם ניגש לעמדה שלכם, מעיף מבט פה ושם, מרפרף על המוצר שלכם ולא חלפה לה דקה והוא כבר עוזב בדרכו לדוכן הבא? חוץ מזה שזה טיפונת מביך, חבל שתאבדו כך המון לקוחות פוטנציאלים. למה שלא תנצלו את כוחה של העמדה האינטראקטיבית בכנס.
קיימות כל כך הרבה דרכים להשאיר את הקהל מרותק ומסוקרן בעמדה שלכם, ולהגדיל את מעורבותו. למשל משחקים אינטראקטיביים על מסך מגע – טריוויה, בינגו, משחק זיכרון, תשבץ, מכונת מזל, רולטה, מיליונר, אחד נגד כולם, הצ'ייסר ועוד.
כל משחק כזה הוא חוויה שמחברת בין האנשים הנמצאים בעמדה, ומה שעוד יותר חשוב שהשאלות או תוכן המשחקים נכתב במיוחד עם תכנים ייחודיים המותאמים למוצר או למותג שלכם. החיוכים של הקהל וקריאות ההתפעלות כבר יספרו לכם כמה הם נהנו.
להנגיש הרבה מידע עם ממשק פשוט ונוח
תם עידן הדפדוף בקטלוגים מודפסים. מצגת עסקית? זה מזמן פאסה. כבר לא תצטרכו להניח מוצרים על שולחן בתערוכה ולנאום הרצאה שמרדימה את הקהל. היום הכל קורה עם עמדה אינטראקטיבית, ולא תאמינו למה היא מסוגלת.
זה מתחיל במצגת אינטראקטיבית וסופר-אטרקטיבית על גבי מסך מגע או חיישני תנועה וקול. הקהל יכול לנוע בתוך הקטלוג הוירטואלי שלכם ולהתרשם מתמונות וקטעי וידאו מרהיבים. הם אפילו לא חייבים לגעת במסך, כי היום באמצעות מחוות יד ופקודות קוליות אפשר להפעיל את המצגת שלכם.
עוד אפשרות די פופולרית היא לייצר הדמייה 360 של המוצר במציאות מדומה VR או מציאות רבודה AR. תנו לקהל שלכם "להרגיש" באמת את המוצר או להפוך אותו לחלק מהמציאות ולערוך בו סיור וירטואלי. רק תזכרו אחרי כמה דקות לשלוף אותם מתוך ההדמיה, שלא ילכו שם לאיבוד.
למשוך את כמות הקהל הגדולה ביותר
בעולם שכל הזמן ממשיך לחדש ולהתחדש, כל אחד מחפש את הדרך הכי מעניינת וייחודית למשוך אליו קהל ולייצר את אפקט ה-WOW. עמדה אינטראקטיבית היא אטרקציה לכל דבר, כאשר השימוש במולטימדיה ובמשחקים מיוחדים מושך קהל מגוון יותר, ומדויק יותר.
דמיינו שאתם מסתובבים בכנס ענק עם מאות דוכנים. לאיזה מהם תיגשו קודם – לדוכן מיושן עם נציג משועמם שמציג קטלוג שהודפס בשנת 1981? או לעמדה אינטראקטיבית חדשנית, דיגיטלית, שנראית כאילו יצאה מסרט מדע בדיוני של אולפני מארוול? סביר שתבחרו בעמדה שמושכת קהל רב, מציעה חוויות מרגשות ותור ארוך של אנשים משתרך בכניסה אליה. עמדה אינטראקטיבית היא זו שתמשוך את תשומת לבכם, ואת זו של מאות מבקרים נוספים בכנס, וזו העמדה שאתם רוצים שתהיה לכם.
אספו פרטים והגדילו את מאגר הלקוחות
הצלחתם למשוך אנשים לעמדה אינטראקטיבית, וכל אחד מהם הוא לקוח פוטנציאלי. שימוש חכם בעמדה מסייע לכם להכניס כמה שיותר לידים למאגר המידע ולהגדיל את מאגר הלקוחות שלכם.
אולי אתם זוכרים מפעם, בכנסים ותערוכות, נהגו להעמיד דיילות ודיילים עם דף או טאבלט, שניסו במלוא המרץ ללקט שמות וטלפונים מאנשים, שלא כל כך התלהבו למסור את הפרטים שלהם.
היום, עמדה אינטראקטיבית מייצרת לידים מלקוחות בצורה הרבה יותר יעילה וקלה. דרך מוכחת היא משחקים אינטראקטיביים שכדי לשחק בהם נדרש למלא בזריזות שם, מייל ו/או טלפון. אפשרות נוספת לחלק מתנות GIVEAWAY שכדי לקבל אותן יש לספק את הפרטים האישיים. רוצים להקל עוד יותר על הלקוחות? הציגו בפניהם קוד QR שהם סורקים וממלאים את הפרטים ישירות במכשירם הנייד. עם עמדה אינטראקטיבית זה הכי קל בעולם.
תוכן בהתאמה אישית הוא הדבר הבא
שיווק פרסונלי הוא היום המפתח להצלחה בעולם עסקי. אבל איך עושים את זה במהלך כנס עם עמדה אינטראקטיבית? אין קל מזה. דרך אחת היא לעשות את זה בעמדה עצמה – מאחר והיא מאפשרת באמצעים טכנולוגיים "להתאים" את המוצר ללקוח.
משווקים מסלולים או חבילות? על ידי שאלון שהלקוח ממלא בעצמו בעמדה מיד יותאם לו המסלול או החבילה המושלמים. עוסקים בתחום עיצובי? מצלמה חכמה "לוכדת" את הלקוח ומציבה אותו בתוך מציאות אלטרנטיבית, אם זה חלל אדריכלי מעוצב, מכונית חדשה, בגדי מעצבים, איפור או טיפול קוסמטי לפנים. האפשרויות הן בלתי מוגבלות.
אם אתם מחלקים מתנות בזמן הכנס, או שולחים הטבה אישית במייל – באפשרותכם להתאים את סוג המתנה לאופיו או העדפתו של הלקוח על פי הנתונים שהכניס בעמדה האינטראקטיבית. כך תבטיחו לא רק שהוא יבקר בעמדה שלכם, אלא שהוא יצא מבסוט עד הגג.
לטפל בהתנגדויות באופן חכם
מכירים את הביטוי להקדים תרופה למכה? אז בעזרת עמדה אינטראקטיבית אפשר לאפיין התנגדויות פוטנציאליות ולטפל בהן מבעוד מועד.
הדוגמה הבאה תסביר זאת בבהירות: נניח שאתם יבואני רכב ופתחתם בכנס עמדה אינטראקטיבית. ללקוח מוצג שאלון על המסך, בו הוא נשאל מה החסמים האפשריים מבחינתו ברכישת רכב חדש. אם הוא ענה שחסם ראשון "רמת בטיחות נמוכה" וחסם שני "טיפולים יקרים" – העמדה החכמה תציג לו בדיוק את היתרונות שפונים לחששותיו. יוצגו לו מבחני רכב שמוכיחים את רמת הבטיחות הגבוהה של הרכב, וסטטיסטיקות שמראות שהרכב כמעט ואינו זקוק לטיפולים אף פעם.
כך, בעזרת "צביעת" לקוח בעמדה אינטראקטיבית וגילוי ההתנגדויות שלו למוצר, אפשר להציג לו מידע רלוונטי ולהסיר את ההתנגדות, ובעצם להגדיל את הסיכוי לרכישה.
צביעת קהל כדי לטרגט קמפיינים
שמעתם על "צביעת קהל" לצרכי שיווק? לא, לא במכחול וצבעי גואש, אלא הכוונה לטרגט קהלים ולאסוף נתונים מדויקים על המבקרים, כך שתוכלו להמשיך ולשווק להם באופן אישי גם לאחר שהכנס הסתיים. כך תשיגו תוצאות שיווקיות טובות יותר לאורך זמן.
כך זה עובד: כשהקהל ניגש לעמדה שלכם ונרשם בעמדה, תוכלו לזהות אותו על בסיס כל נתון שתרצו – אם זה מין, כתובת, העדפות, תחומי עניין, סוג התנהגות, צבע עיניים, איזה אוכל הם הכי אוהבים או לאן הם חולמים לטוס בחופשה הבאה. בימים ובשבועות שלאחר מכן, השתמשו במידע ה"חכם" שאספתם כדי לכוון קמפיין ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וכו' או ברשתות החיפוש כמו גוגל.
בין אם אתם מופיעים בכנס כדי למשוך קהל, לייצר לידים חדשים או להגדיל את זכירות המותג – ראשית הגדירו באופן מקצועי ויסודי מהן מטרותיכם ומה מחפש הלקוח. לאחר מכן, נצלו את הטכנולוגיה המתקדמת של עמדה אינטראקטיבית כדי למקסם את הצלחתכם ולהשיג תוצאות מרשימות. נתראה בכנס!