6 סיבות כיצד שילוט דיגיטלי יכול להגדיל את המכירות בעסק שלך

·

שילוט דיגיטלי > 6 סיבות כיצד שילוט דיגיטלי יכול להגדיל את המכירות בעסק שלך

שילוט דיגיטלי נחשב היום לכלי מאד פופולרי בתחום הקידום העסקי. בוודאי יצא להיכנס לרשתות קמעונאיות גדולות, כמו סופרמרקטים למשל, או חנויות אופנה מוכרות, ולראות שהם משתמשים במסכי לד חדשניים בתחומי החנות. בשפה מקצועית קוראים לזה שילוט דיגיטלי קמעונאי.

שילוט דיגיטלי מספק לעסקים כלים מתקדמים להגיע לקהלים בצורה חכמה יותר, לייצר חוויות קניה חדשנית, לקדם מוצרים ושירותים, ובגדול – לסייע לעסק לצמוח. במאמר זה ריכזנו עבורכם 6 סיבות שיוכיחו לכם מעל לכל ספק עד כמה שילוט דיגיטלי יכול להקפיץ את העסק שלכם לעבר הצלחה.

1. תופס את תשומת לבם של הלקוחות


    אחד האתגרים הכי גדולים של כל עסק הוא לתפוס את תשומת לב הלקוח, ושילוט דיגיטלי הוא דרך בטוחה להשיג זאת. מדובר במסך טלוויזיה חכם, שמציג צבעים מדהימים, חדות יוצאת דופן, גרפיקה יפה בשילוב תנועת אנימציה ואפילו סרטוני וידאו קצרים – כל אלו יוצרים חוויה ויזואלית שאי אפשר להתעלם ממנה.


    האמת, שהאפקטיביות של שילוט דיגיטלי היא לא רק בתוך העסק אלא מתחילה עוד בחוץ, בכניסה לבית העסק. דמיינו את הלקוחות שלכם מסתובבים בקניון או במתחם ביג, או אפילו סתם ברחוב. לפתע הם מבחינים בשילוט הדיגיטלי מאיר העיניים בכניסה לחנות שלכם. לעומת כל שאר השלטים המודפסים הבנאליים והמיושנים של בעלי העסקים מסביב, השילוט הדיגיטלי שלכם מיד תופס את העין. הוא משדר תחושה של "וואו", יוצר סקרנות ומושך לקוחות להיכנס לבית העסק שלכם. 

    2. מגדיל את נפח הרכישה של הלקוח

      אחת השיטות הידועות להגדיל סיכוי שלקוח יקנה יותר, היא להציב "פיתויים" מושכי עין סמוך לקופות התשלום. למשל לשים מסטיקים וחטיפים ליד הקופות בסופרמרקט, או גרביים ומטריות סמוך לקופות בחנות הלבשה וכו'. הטריק הזה מכוון לייצר קנייה אימפולסיבית בקרב הלקוח שרגע לפני שהוא משלם בקופה חושב לעצמו, מממ… בדיוק חסרות לי זוג גרביים. הבנתם את הרעיון.

      אותה שיטה גאונית ניתן ליישם די בקלות על ידי שילוט דיגיטלי, אם תציבו אותו בנקודה אסטרטגית ליד הקופה. שילוט דיגיטלי תופס הרבה פחות מקום מערימות של מוצרים, נראה אסתטי, בולט לעין בגלל הגודל והצבעוניות שלו. מה שגם ניתן להציג עליו לא רק מוצר אחד, שניים או שלושה, אלא עשרות מוצרים בזה אחר זה. תוכלו שיציג עליו מסר שיווקי חכם שיעשה ללקוח חשק לקנות מוצר ממש ברגע האחרון. משהו בסגנון "היי, מה עם גרביים שיתאימו לנעליים החדשות שקנית"? או "בא לך משהו טעים שימתיק את היום שלך"? או "שוב שכחת מטריה וגשם בחוץ?" וכו'. 

      3. עדכונים, עדכונים, עדכונים!

      הצרכנים רוצים תמיד להרגיש שהם "בעניינים" שהם לא מפספסים שום מבצע ותמיד מעודכנים בכל המוצרים החדשים. קוראים לזה אפקט FOMO או חרדת ההחמצה. איזה מזל ששילוט דיגיטלי בא לעזרתכם ומשמש כלי חיוני לספק ללקוחות עדכונים בזמן אמת על כל מה שחדש ומה שאסור לפספס.

      מכירים את ההודעות הקוליות המיושנות ששומעים לפעמים ברשתות פארם או סופרמרקטים בסגנון "לקוחות נכבדים, מבצע במעדניית הגבינות, 1+1 על כל הגבינות מצרפת". אז זהו, זה מתאים אולי ללפני עשר שנים. העסקים המתקדמים היום מספקים אינפורמציה ללקוח בצורה הרבה יותר מעניינת וחדשנית על גבי שילוט דיגיטלי. האינפורמציה המוצגת על השילוט דיגיטלי נתונה לגמרי בשליטתכם.  

      תוכלו להציג כמה מוצרים נותרו בסטוק אם מדובר במהדורה מוגבלת. כמה שעות, דקות, ואפילו שניות נותרו לסיום המבצע הכי חם של היום. ניתן להציג מידע עם ערך מוסף שלא קשור ישירות לעסק שיגרום לאנשים להישאר עוד כמה שניות מרותקים למסך – עדכוני אקטואליה, עדכוני מזג אוויר, עדכוני תנועה, אפילו עדכוני ספורט (אם אתם בעלי חנות למוצרי ספורט זה יתאים בול).

      שילוט דיגיטלי גם מאפשר לכם לסנכרן מבצעים או לקדם מוצרים מסוימים בהתאם למצב הרוח או מה שקורה בשטח. יום גשום בחוץ? פרסמו מוצרים שקשורים לחורף. השמש יצאה? פרסמו מוצרי קיץ. אם יש למותג שלכם ערוצי סושיאל כמו אינסטגרם, פייסבוק, או ביקורות חיוביות בגוגל גם אותם תוכלו להציג על שילוט דיגיטלי בחנות, כל אלו מסייעים לכם לצבור עוקבים. 

      4. מגדיל את מעורבות הלקוח


      מה שהופך שילוט דיגיטלי לכל כך מתקדם הוא השימוש החכם בפיצ'רים טכנולוגיים. דברים שפשוט לא ניתן היה לעשות עד היום עם שילוט "רגיל".

      הדוגמא הקלאסית היא שילוט דיגיטלי שמציג קוד QR אותו ניתן לסרוק מרחוק באמצעות הסלולרי וכך להיחשף לכל מיני מבצעים, הטבות ומתנות שבעל העסק מעוניין לספק ללקוחות. תארו לעצמכם שלקוחה מסתובבת להנאתה בחנות ומחפשת נעליים חדשות, ומבחינה בשילוט דיגיטלי שמודיע – סרקי את הקוד וקבלי הנחה על קולקציית מגפי החורף החדשה לנשים. מיד על מסך האייפון שלה מופיע המבצע לו חיכתה כל חייה 20% הנחה על המגפיים האדומות שחלמה עליהן.

      עוד דוגמה לשילוט דיגיטלי שמגדיל אינטראקציית לקוח הוא שימוש במסך טאץ' חכם. זה הופך את האנשים בעסק שלכם מלקוחות פאסיביים ללקוחות אקטיביים. הם כבר לא מסתובבים משועממים בחנות ומחפשים עם העיניים, אלא נוגעים במסך ומחפשים מוצרים עם הידיים, ממש כמו משחק בטלפון או בטאבלט. בעולם של היום בו אנשים רגילים ומעדיפים לגלוש באינטרנט ולחפש מוצרים בכל מיני אתרים, נוצרת להם חוויה אחרת וכייפית, בתוך החנות הפיזית שלכם. זה לא רק חדשני ומסקרן, זה גם מוכר טוב יותר.

      5. חוויית קניות פרסונלית שמחזקת את הקשר למותג

      אם תשאלו כל מנהל שיווק מה הדרך הכי בטוחה להגדיל היום מכירות יגידו לכם – מסעות לקוח פרסונליים. במציאות תחרותית בה הלקוחות שלכם מותקפים מכל עבר באינספור פרסומות ומסרים שיווקיים, הכרחי יותר מתמיד לייצר התאמה אישית של המסר ללקוח.


      רגע, איך עושים את זה עם שילוט דיגיטלי? די בקלות. אם נחזור לדוגמה של שילוט דיגיטלי משולב טאץ', וניישם אותו בסוכנות רכב למשל, אפשר לייצר ללקוח מסע חווייתי בו הוא מעצב ומתאים לעצמו את מכונית חלומותיו. על ידי נגיעות במסך ובחירת העדפות של דגם הרכב, עיצוב חיצוני וצבע, רמת גימור, אבזור פנימי, הלקוח מקבל בתוך דקות את הרכב שמתאים לו, כולל הצעות מכר אטרקטיביות.


      רוצים עוד דוגמא מתקדמת? שילוט דיגיטלי משולב מצלמת תנועה וזיהוי פנים, בתוך חנות אופנה. הלקוחה נעמדת מולו ותוך שניות היא מוצגת בווידאו על המסך, כשהיא חובשת כובע אופנתי או מעיל מהקולקציה החדשה שאתמול השקתם. מה שיפה, שהבגדים ניתנים להחלפה תוך כדי שהיא עומדת מול המסך. עם כזאת חוויה מטורפת, תהיו בטוחים שאותה לקוחה לא רק שתחזור לחנות, היא גם תספר עליכם לכל החברות שלה.

      6. יתרון נוסף – הקטנת הוצאות

      בנוסף להגדלת מכירות ויצירת קשר חזק לאורך זמן עם הלקוחות, שילוט דיגיטלי גם יותר חסכוני משילוט רגיל. תחשבו שעד היום בכל פעם שהחלפתם את הפרסומות בתוך החנות נאלצתם להדפיס סדרה שלמה של שלטים, ולתלות אותם ברחבי החנות. במבצע הבא נאלצתם להוריד את השלטים ולתלות במקומם חדשים, וחוזר חלילה. לא חבל על העבודה וכל הכסף שמתבזבז?

      שילוט דיגיטלי לחנות זה פיצ'ר שדורש מכם הוצאה חד פעמית, ועבודת הצבה של פעם אחת, וזהו. מרגע שמיקמתם אותו בנקודות אסטרטגיות תוכלו להחליף את התוכן שמוצג עליו בכל רגע נתון, הכל באמצעות מערכת ניהול ותוכן שנמצאת אצלכם במחשב או בטלפון נייד. תוכלו לעדכן תוכן בשילוט פעם בשבוע, פעם ביום, אפילו עשר פעמים ביום. לזה אנחנו קוראים פתרון חכם.


      לסיכום, אלו רק 6 סיבות שמדגימות היטב כיצד שילוט דיגיטלי עשוי להגדיל את רווחי העסק שלכם, ותאמינו לנו שיש עוד המון סיבות. שילוט דיגיטלי הוא ה-מהפכה הכי חמה בעולמות הקידום העסקי, חדשנות שאתם בתור בעלי עסקים לא רוצים לפספס!