תחום השילוט עובר מהפכה בשנים האחרונות. את השילוט הקונבנציונלי מחליף שילוט דיגיטלי, ולאחרונה מצטרפת לשילוט גם הבינה המלאכותית. AI משנה את הדרך בה אנו מייצרים תוכן, מציגים אותו, מנהלים אינטראקציה עם קהל, מנתחים נתונים ועוד – והכל באמצעות שילוט דיגיטלי חכם.
"כל מה שאדם יכול לדמיין, אחרים יכולים להפוך למציאות." כתב פעם הסופר הצרפתי ז'ול ורן. היום, נראה שהחזון שלו הופך ממשי הודות לבינה מלאכותית. ה-AI משפיעה כבר על כל תחום אפשרי והופכת את חיינו לנוחים יותר, יעילים יותר ומתקדמים הרבה יותר. כשם שכח הדמיון של היוצרים הובילו אותנו להישגים טכנולוגיים מרשימים, כך גם הבינה המלאכותית ממשיכה היום לדחוף אותנו לגבהים חדשים שלא חלמנו עליהם.
אחד התחומים ש-AI עושה בהם שינוי לטובה הוא שילוט דיגיטלי כמו זה שתמצאו בחנויות, עסקים, חברות, מגדלי משרדים ובנייני מגורים. השלטים המשעממים והסטטיים של פעם, מוחלפים במסכי ענק עם תוכן וידאו מתחלף, וכשהשילוט נשלט על ידי AI הקסם עולה שלב! תוכן עשיר יותר, מכוון קהל, שמספק חוויה רב-חושית, והכל קורה בתוך שניות ובאפס מאמץ.
במאמר הבא ננסה להסביר לכם על שיטות בהן תוכלו לנצל את ה-AI בשילוט הדיגיטלי שלכם, ובעזרת טיפים ודוגמאות נדגים איך לעשות זאת נכון – ובאופן מהנה וחכם.
התאמת תוכן באופן אישי
לצוד את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בעידן הזה, דורש קצת יותר מאורות נוצצים וצבעים בוהקים… ובעלי עסקים מסתייעים בבינה מלאכותית כדי לשפר את חווית הלקוח.
אחת הדרכים המעולות שתוכלו לנצל את נפלאות ה-AI בשילוט דיגיטלי היא היכולת להתאים את התוכן לקהל היעד שלכם. תארו לעצמכם שלטים שלא רק נראים מצוין ותופסים תשומת לב – אלא שלטים גאוניים שמכירים ולומדים את הקהל שלכם, כאילו היו החבר הכי טוב שלהם.
הקסם הזה שמכוון מסרים ללקוחות, מתבצע על ידי חיבור מצלמת מסך ומנוע AI מתוחכם שיודע לזהות פנים, מגדר, גיל, נתונים גופניים כמו גובה, משקל, צבע עיניים, צבע שיער, ואפילו לאבחן התנהגות של אנשים שנמצאים בסביבת השילוט.
רוצים דוגמה איך זה עובד? תארו לעצמכם נמל תעופה עמוס שבו שילוט דיגיטלי מזהה נוסעים עייפים ומציג פרסומת לכריות נסיעות מפנקות לצוואר. יש לכם חנות בגדים? נכנסה לקוחה שלובשת חולצה שחורה במידה SMALL, השילוט מזהה אותה ופונה אליה "היי 🙂 כבר ראית את השמלות החדשות של קולקציית האביב? יש לנו גם במידה SMALL בצבע שחור שייראו עלייך וואו!"
בקיצור, תכינו את עצמכם לעידן חדש בו השילוט הדיגיטלי כבר לא מדבר אליכם – הוא מנהל איתכם שיחה אינטימית כאילו הייתם חברים ותיקים!
יצירת תוכן אוטומטית
יש הרבה דרכים לספר סיפור ולהציע תוכן מעניין לקהל, אבל בינה מלאכותית יודעת לעשות את זה הרבה יותר טוב מכם. בעולם הטכנולוגי של שלטים דיגיטליים, בינה מלאכותית הופכת להיות אשף התוכן הפרטי שלכם. ולא רק איכות, אלא גם כמות – AI מסוגל לייצר לכם כמויות אין סופיות של תוכן עשיר ומרתק, והוא עושה את זה במהירות שיא.
נאמר שברצונכם לייצר לשילוט הדיגיטלי תוכן לכל יום בשנה, זה אומר 365 מסרים שונים, כשכל תוכן מוצג על רקע תמונה. נכון שפעם היה לוקח לכם ימים ושבועות של עבודה מאומצת לייצר כל כך הרבה תוכן? היום, AI עושה את זה בשבילכם.
הכתיבו הוראה ל-AI "צור עבורי 365 משפטי אישים מפורסמים באנגלית, ללא זכויות יוצרים נוספים, וצר לכל משפט תמונה מתאימה". תוך שניות תקבלו רשימה מלאה ומגוונת של משפטי השראה ותמונות שיוצגו על השילוט הדיגיטלי יום אחרי יום, ובלי שתדאגו בקשר להפרת זכויות יוצרים. מפתיע כמה שמלאכות מורכבות הופכות לפשוטות, נכון?
תגובה בזמן אמת
מסתבר שבינה מלאכותית לא רק חכמה יותר, היא גם מהירה יותר מכל יצור חי. כשמשלבים אותה עם שילוט דיגיטלי התוצאות מדהימות – היא משנה בזמן אמת את התוכן שמוצג בשילוט דיגיטלי והיא עושה את זה בהתאמה לסביבה.
מה זה אומר ששלט "מגיב" למציאות? עם AI השילוט יכול למשל להתממשק למזג האוויר בזמן אמת ולהתאים את התוכן בהתאם! כך כאשר מתחיל לרדת גשם, השלט הדיגיטלי שלכם לא רק נרטב, הוא מפסיק להציג את המבצע על מקררים ומתהפך לתצוגה תוססת של מטריות נוחות ומגפי גשם אופנתיים. אחרי הכל, מה יעזור למישהו מקרר כשבחוץ יורד מבול.
שילוט דיגיטלי עם AI יכול לעדכן תוכן לפי שעה ביום, תנועה בכביש, אירועים חדשותיים, אפילו מצב הבורסה. כששוק ההון בירידה הוא יציג מבצעים שיחסכו לקהל שלכם כסף, וכשהשוק בעליה הוא יפרסם להם דברים שכיף לבזבז עליהם כסף, כמו רכב טסלה חדש או חופשה מפנקת בסיישל.
רוצים עוד דוגמה? נניח שאתם מנהלים מסעדה יוונית וגיליתם שהלקוחות מעדיפים סלטים על פני מנות בשר. ה-AI שלכם יכול לקלוט את זה, לעדכן את השילוט הדיגיטלי, ואז במהירות ליצור ולפרסם מבצע מפתה על סלט ציזיקי ועלי גפן ממולאים מהמטבח. רק בבקשה אל תגזימו עם האוזו…
יצירת תוכן דו-כיווני
שילוט דיגיטלי חכם מאפשר חוויה אינטראקטיבית עם קהל, אבל עם בינה מלאכותית תוכלו לקחת את זה הרבה צעדים קדימה. חברו את המסך לסנסור זיהוי קול, וסנסור שמזהה תנועה ומחוות יד, ותראו איך ה-AI "מבין" את הצופה, מנטר באופן אוטומטי תגובות, מגמות צריכה, ואפילו יכול ליצור מחדש לבדו תוכן גרפי או טקסטואלי לפי הנתונים! אם לומר זאת במילים פשטות – השילוט משוחח איתך!
תארו לעצמכם: אתם מתקרבים, אומרים "היי, איך מזג האוויר?" והנה! השלט הדיגיטלי עונה עם אנימציה מגניבה ועדכון מזג אוויר בזמן אמת. מקרקרת לכם הבטן? סמנו לשלט החכם בתנועת יד והוא מיד יציע לכם מנת המבורגר עם צ'יפס וקולה, וישאל אם גם תרצו להגדיל את המנה בשקל תשעים.
או לדוגמה שילוט דיגיטלי שמשמש מפת תלת ממד בלובי של החברה שלכם. אורח נכנס ושואל "סליחה, איפה משרדי ההנהלה? והמסך עונה לו בקול אנושי ומציג מפה אינטראקטיבית. האורח מפנה ראשו ימינה והמסך מגיב "בצד ימין נמצא אזור המחקר והפיתוח". כשהוא מסובב ראשו שמאלה השילוט אומר "בצד שמאל נמצאת מחלקת מכירות".
ניתוח ואופטימיזציה מתמדת
היום כולם רוצים לייצר תוכן חכם מבוסס דאטה. AI מאפשר ניתוח בזמן אמת של נתוני תגובה לתוכן המוצג בשילוט, ועושה בשבילכם אופטימיזציה רציפה של התוכן. כך, התוכן תמיד יהיה אופטימלי לקהל היעד, וניתן יהיה לדייק את הזמן שהשלט עובד, למשוך יותר תשומת לב ולחזק את הקשר בין הקהל למוצר או למותג שלכם.
ראו למשל שילוט דיגיטלי בקניון. בשעות החזקות כשכמות האנשים בקניון מגיעה לשיא, AI מודד את זמן השהייה מול המסך ומגיע למסקנה שאנשים ממהרים לדרכם – לכן הוא ייקבע שתחלופת הפרסומות בשילוט תהיה מואצת, וכל 15-10 שניות תתחלף פרסומת. כשהקניון בתפוסה חלקית,
AI מזהה שאנשים שוהים יותר זמן מול המסך ולכן יציג פרסומות ארוכות של 30 ואפילו 60 שניות.
רוצים לעלות לרמת אופטימיזציה מתוחכמת יותר? AI יודע גם לנתח באילו חנויות, או באלו מן המחלקות, המכירות חזקות או חלשות יותר. הוא יודע לעשות ניתוח יומי, שבועי, אפילו שעתי – ועל פי הדאטה לנתב את התוכן המוצג בשילוט. לקדם מוצרים מסוימים, להציע מבצעים אטרקטיביים, ובקיצור, AI משתמש בשילוט דיגיטלי על מנת לחזק את השיווק ואת המכירות שלכם. גאוני, כבר אמרנו?
התחזיות לעתיד מראות שבינה מלאכותית תשנה את כל מה שאנחנו מכירים ויודעים על עולמות התוכן והשיווק. AI מאפשר לייצר יותר תוכן מגוון בפחות זמן, חוויות מותאמות אישית, ויכולת להגיב במהירות לסוג הקהל ולנתונים מהסביבה. לכן זה לא מפתיע שיותר בעלי עסקים, מנהלי ארגונים, וגם ועדי בניינים, כבר נעזרים ב-AI כדי לייצר תוכן ולהפעיל שילוט דיגיטלי. אז מה אתם אומרים, רוצים גם אתם להצטרף למהפכה?